Tajemnica Trójcy Świętej









Jezus powiedział swoim uczniom: Jeszcze wiele mam wam do powiedzenia, ale teraz [jeszcze] znieść nie możecie. Gdy zaś przyjdzie On, Duch Prawdy, doprowadzi was do całej prawdy. Bo nie będzie mówił od siebie, ale powie wszystko, cokolwiek usłyszy, i oznajmi wam rzeczy przyszłe. On Mnie otoczy chwałą, ponieważ z mojego weźmie i wam objawi. Wszystko, co ma Ojciec, jest moje. Dlatego powiedziałem, że z mojego weźmie i wam objawi.

(J 16,12-15)



   Tajemnica Trójcy świętej jest trudna do zrozumienia i pojęcia przez rozum ludzki. Przekonał się o tym św. Augustyn, który usłyszał głos Boga, że prędzej dziecko przeniesie wodę z morza, niż człowiek pojmie tajemnicę Trójcy Świętej. Dzisiaj przez liturgię jesteśmy zaproszeni by poznać jaką rolę spełnia Trójca Święta w życiu człowieka. Niech wskazówką będą słowa z liturgii chrzcielnej: Ja Ciebie chrzczę w Imię Ojca i Syna i Ducha Świętego:

Bóg Ojciec- stworzył mnie, daje duszę nieśmiertelną
Syn Boży- odkupił mnie i ofiarowuje nadzieję zbawienia
Duch Święty- uświęca mnie i czyni mnie człowiekiem powołanym do prawdziwego szczęścia.



Niech ta dzisiejsza uroczystość Trójcy Świętej będzie dla mnie okazją do uwielbienia Boga Trójjedynego.


Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu. Jak była na początku teraz i zawsze i na wieki wieków. Amen.



Życzę dobrej niedzieli i tygodnia. Szczęść Boże.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Chrześcijańska mądrość... Wisdom of Christianity...

Głos Boga... God's voice...